Evaluarea activității CJSU Teleorman în anul 2018

”Fluxul informațional necesar luării deciziilor, îngreunat la nivelul unor CLSU”

Membrii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Teleorman (CJSU) s-au întâlnit ieri, 7 februarie 2019, în cadrul unei ședințe ce a avut pe ordinea de zi „Evaluarea activității desfășurate în anul 2018 de CJSU Teleorman”.

O sinteză a activităților cele mai importante cu care s-au confruntat anul trecut membrii CJSU Teleorman a fost prezentată de col. Marius Stancu, inspector-șef al ISU ”A.D. Ghica” Teleorman,vicepreședinte al CJSU Teleorman.

Dacă per ansamblu, col. Marius Stancu a apreciat că în 2018, CJSU Teleorman”și-a îndeplinit în mod eficient și cu responsabilitate maximă sarcinile ce-i revin, acționând operativ în coordonarea activității Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă (CLSU) și instituțiilor cu atribuții în acest domeniu, cu respectarea întocmai a prevederilor legislației în vigoare”, șeful ISU Teleorman a spus că au întâmpinat și neajunsuri, dificultăți și disfuncționalități în activitățile dersfășurate anul trecut, din cauză că ”la nivelul unor CLSU nu se comunică în timp oportun datele de contact ale membrilor acestora, la apariția anumitor modificări, îngreunându-se astfel fluxul informațional necesar luării deciziilor premergător și pe timpul producerii situațiilor de urgență”. De semenea, col. Marius Stancu a mai precizat că ”nu se realizează în toate situațiile transmiterea eficientă și obiectivă a datelor și informațiilor referitoare la producerea evenimentelor meteo pentru raportarea operativă a acestora și adoptarea măsurilor în consecință”.

Șeful ISU Teleorman a concluzionat că ”în ciuda apriției unor disfuncționalități interne în funcționarea unei structuri de asemenea avengură, activitatea CJSU Teleorman s-a desfășurat în condiții optime, personalul din componența acestuia acționând permanent în îndeplinirea obiectivelor stabilite pentru anul 2018”.

Pentru a nu se mai confrunta cu situații care pot îngreuna gestionarea situațiilor de urgență, șeful ISU Teleorman a făcut câteva propuneri pentru îmbunătățirea activității de gestionare a situațiilor de urgență.

În primul rând, ” se impune menținerea unei legături permanente a CJSU Teleorman cu CLSU, în scopul respectării obligativității acestora de a transmite operativ informări cu privire la iminența sau apariția unor situații de urgență precum și în cazul modificărilor survenite la datele de contact ale personalului cu atribuții în domeniu”.

Col. Marius Stancu a mai precizat că ”este necesară continuarea demersurilor întreprinse pentru finalizarea lucrărilor de infrastructură, operaționalizarea și funcționarea la parametrii normali a Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției, prin amenajarea și dotarea spațiilor cu echipamente și mijloace tehnice”.

Nu în ultimul rând, este necesară ”informarea operativă a CJSU Teleorman în vederea centralizării datelor și informațiilor în cazul producerii unor situații de urgență, de către instituțiile care le gestionează”.

Vicepreședintele CJSU Teleorman a mai spus că pentru a preîntâmpina și limita efectele unor situații de urgență este nevoie de prevederea în bugetele locale de fonduri necesare efectuării unor lucrări, precum: curățirea șanțurilor, rigorilor, curățirea podurilor și podețelor, decolmatarea râurilor.

În 2018, CJSU Teleorman s-a întrunit în 21 de şedinţe în scopul prevenirii şi gestionării unor situaţii de urgenţă

Pe parcursul anului trecut, în cadrul a 21 de şedinţe ordinare şi ectraordinare, câte au fost convocate de preşedintele CJSU Teleorman, au fost aprobate 16 hotărâri cu privire la planurile de măsuri specifice ca urmare a avertizărilor hidro-meteorologice de fenomene periculoase, temperaturi foarte scăzute, ninsori abundente, temporar viscolite, strat consistent de zăpadă, ploi torențiale, creșteri rapide de debituri și depășiri ale cotelor de atenție, viituri rapide pe râruri mici cu posibile efecte de inundații locale, suspendarea cursurilor în unitățile de învățământ din județ, aprobarea pagubelor produse ca urmare a fenomenelor hidro-meteo periculoase, aprobarea planului suplimentar de măsuri pentru prevenirea introducerii virsului PPA pe teritoriul județului Teleorman, ș.a.

În perioada anlizată au fost prmite 327 de informări, atenționări, avertizări hidro-meteorologice, dintre care: 17 informări meteorologice, 241 atenționări meteo Cod galben, 16 avertizări meteo Cod Portocaliu, 37 atenționări hidrologice Cod Galben și 16 atenționări hidrologice Cod portocaliu. Ca urmare a acestor informări, atenţionări, avertizări, au fost informate operativ CLSU și s-a dispus luarea măsurilor necesare pentru prevenirea și gestionarea unor situații de urgență.

În ceea ce priveşte apelurile la numărul unic de urgenţă 112, anul trecut au fost recepţionate în judeţul nostru 210.106 apeluri. Cele mai multe dintre acestea, şi anume 115.696 au fost apeluri non-urgențe, iar apeluri de urgenţă au fost 94.140. Către Ambulanţă au fost direcţionate 66.178 de apeluri, către ISU şi SMURD – 66.718 apeluri, către Poliţie – 24.003 apeluri şi către Jandarmerie – 4.701 apeluri.

Obiectivul fundamental al CJSU Teleorman este asigurarea în mod unitar și profesionist a apărării vieții și sănătății populației, a mediului înconjurător, a valorilor materiale și culturale pe timpul producerii situațiilor de urgență.

M. MEILĂ

Leave a Reply