CAS Teleorman: Utilizare eCard în aplicaţia de raportare pentru medicii de dializă

Pentru activare, terminalul de citire eCard este conectat la calculator. Se introduce cardul electronic în terminal. În aplicatia de raportare se deschide o fereastra cu mesajul: „Cardul curent este inactiv. Doriți să activați Cardul?.” Se apasă butonul „Acceptă”, terminalul afișează mesajul „PIN transport ?”. Asiguratul introduce corect codul PIN de transport, cod unic : 000(trei de zero), apoi apasă tasta verde „OK”. Pe terminal va apărea mesajul „PIN nou?”. Asiguratul va introduce un PIN personalizat format din 4 cifre. Pe terminal va apărea mesajul „PIN confirmat?”, unde pacientul va trebui să introducă din nou PIN-ul ales de el. În aplicația de raportare va apărea mesajul „Cardul a fost activat cu succes”.

Opţiunile din acest meniu sunt: Acceptă- cardul se va activa, iar aplicația de raportare va întoarce mesajul de confirmare „Cardul a fost activat cu succes”; Renunță- cardul nu se va activa, iar aplicația va întoarce mesajul de notificare „Operatia a eșuat. Cardul este inactiv”.

În urma introducerii cardului în terminal, aplicația de raportare va afișa notificarea „Autentificare terminal. Vă rugăm introduceți PIN-ul în terminal”.

Se apasă butonul „Acceptă”, terminalul afișează mesajul „PIN-ul dvs.?” Asiguratul introduce corect codul PIN de acces al cardului la terminal, apoi apasă tasta verde „OK”.

Dacă asiguratul este deja introdus în baza de date, se realizează identificarea acestuia prin apăsarea butonului „Citeşte eCard?”. Pacientul este filtrat automat din baza de date.

Dacă asiguratul nu există în baza de date, aplicația de raportare va intoarce un mesaj în care va cere confirmarea utilizatorului dacă dorește să adauge pacientul în baza de date.

Aplicația SIUI-DIaliza va deschide o fereastră de adăugare pacient, unde datele obligatorii vor fi precompletate ca urmare a datelor luate de pe card, cu exceptia CNP-ului, care va fi completat de medicul-utilizator.

În urma completării CNP-ului, dacă aplicația este conectată online la serverul de SIUI, va trimite o cerere către SIUI pentru verificarea stării de asigurat a pacientului, iar SIUI îi va trimite un răspuns automat. În dreptul CNP-ului va apărea un câmp în care va fi descrisă calitatea de asigurat a pacientului nou adăugat.

Pentru adăugarea serviciilor, utilizatorul va merge în meniul Fișe Pacienți (Fișier -> Fișe Pacienți). Va apăsa butonul „Adaugă”, iar pentru selectarea pacientului de pe card, utilizatorul va apăsa butonul „Citește eCard” din fereastra „Selectare Pacienți”. Aplicația va face o prefiltrare a datelor și va afișa persoana aferentă cardului din terminal.

Aplicația va deschide o fereastră de adăugare date pentru „Fișa de pacient”.

Se poate observa numărul cardului în partea de jos a ferestrei. Utilizatorul va completa datele obligatori și/sau neobligatorii și va apasa butonul „Acceptă”.

În urma exportului de raportare, serviciile se vor regăsi in SIUI, validate sau respinse, după caz. În raportare se va regăsi și numărul cardului atașat la fiecare serviciu.

Cornelia RĂDULESCU